måndag 24 oktober 2011

Stad i ljus

Wake-up light "simulerar en soluppgång för att du ska vakna naturligt och behagligt mörka morgnar." Pinsamt?
Vet ni vad? Jag skäms inte över särskilt mycket - har inga dirty magazines under sängen (däremot en trave glossiga bredvid), inga piniga skivor som jag älskar men inte törs spela, inga favvofilmer vars titlar viskas fram och inga risiga, bättre begagnade underkläder som skulle genera vid en eventuell överkörning. Men skam den som ger sig! Vid närmare eftertanke finns det nog nämligen en sak som jag kan finna en smula penibel: Jag vill otroligt gärna ha en wake-up light.

Jag vet inte ens riktigt varför, men det känns som om produkten verkligen skulle mäkta göra mitt liv ganska mycket bättre. Det är ju i sig lite besvärande. Men det verkligt prekära är att väckarklockan inte ens är snygg. Och troligen inte fungerar som utlovat. Varken form eller funktion, alltså. Jag menar - är det inte en aning lättköpt att tro att en lampa skulle kunna lösa våra problem? Jag har inte ens någonstans att ställa den eftersom ovan nämnda tidskrifter redan härbärgerar en lampa (ett glas vatten, en pocketbok och min nässprej).

Men hey, I'm a believer. Så Philips - skicka era wake-up lights hitåt. Ni andra - jag säger som Tom Cruise: "Have you ever gotten the feeling that you aren't completely embarassed yet, but you glimpse tomorrow's embarrassment?" Ja, jag skymtar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar