torsdag 6 oktober 2011

Århundradets kärlekssaga

Gammal kärlek rostar aldrig.
 iMacen var den första tekniska produkt jag blev förälskad i. Oss emellan den första tekniska pryl som faktiskt var värd att älska. Det var en olycklig kärlek och jag trånade på avstånd. Som fattig student hade jag egentligen annat att tänka på, men den var ju så söt. En av mina bästa kompisar hade en som jag ibland smekte i smyg. I januari 1998 försökte Jonathan Ive, i brittiska Elle Decoration, förklara vad som gjorde Apples produkter så attraktiva: "Apple is about emotion. People will call eMate whatever it means to them. Some might call it a handbag. Other people might call it George." Oavsett vad du kallar din MacBook/iPad/iPhone så kommer du säkert i likhet med övriga världen sakna Steve Jobs och alla de älskvärda prylar han inte hann producera. RIP, idd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar