tisdag 4 oktober 2011

Frihet

Paris - här finns kärlek i varje gathörn.
 Jag vet att man nuförtiden ska digga katterna som klottrar om man vill anses hipp & happening. Well, det är egentligen inte själva vandaliseringen som brukar vara mitt största problem utan att "konstnärerna" så sällan har något vettigt att säga. Om man inte kommer på något mer spirituellt än könsord när man står där med burken i handen kan man väl gå hem till mamma i stället. Till och med förbereda sig något bättre till nästa gång. Bläddra lite i SAOL, möjligen. Kanske läsa en bok. Jag har hört att den där Franzen ska vara bra. Det finns dock undantag. Jag skulle naturligtvis smälta (om än bli mer än lovligt förvånad) om någon raring ritat det söta hjärtat ovan till mig. Det är så man frågar en tjej på dejt, ni som undrar. Très chic!

De kan i London också. Söt vandal i farten.
Jag vet inte vad det här betyder men det rockar. Frisk blandning av new age och militärisk precision.
Det här är ju inget direkt klotter men rätt trivsamt ändå. Skönt när man vill skylla ifrån sig också.
Här kan man inte klaga på bristande ambition. Snarare blir väl frågan: Har du inget liv? Svaret lyder väl möjligen: Jo, jag lever för min konst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar