torsdag 15 september 2011

Ett rum med utsikt

Hermès kan det här med att skylta snyggt.
Jag älskar omsorgsfullt designade skyltfönster. Jag kan inte förstå att inte alla butiker lägger ned sin själ i att presentera sig på bästa tänkbara sätt ut mot gatan. Varför skulle man vilja gå in någonstans och spendera en massa pengar där de uppenbart inte bryr sig tillräckligt mycket om sina kunder för att vilja bjussa på något fint? (Och dessutom tydligen saknar business sense helt och hållet.) Tjusiga skyltfönster signalerar ju inte bara att man har snygga prylar utan är också respektfullt mot presumtiva konsumenter - Because you're worth it! Här är två rara skyltfönster jag hittade när jag vinglade omkring i Bryssel i går.

Snygga stilleben går alltid hem hos mig. Så klart lättare att få till det om man dessutom har Hermès sortiment.



Därmed inte sagt att man inte kan plocka ihop ett snajsigt fönster även om man inte är ett multinationellt företag med i det närmaste oändliga resurser. Spana in vad det här söta antikvariatet har gjort med sina förutsättningar. Jag dör, så nice! Älskar de fina, gamla kamerorna i kombination med stiliga färgglada böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar