onsdag 28 september 2011

Mina vackra ögon

Om det här med naturlig skönhet börjar kännas lite trött och röda läppar verkar väl skrämmande så erbjuder Paperself en lösning: lösögonfransar som inte går av för hackor.
Under mina gymnasieår, då jag givetvis egentligen borde ha använt all min vakna tid till att studera och lära för livet, ägnade jag i stället dyrbara minuter åt att varje morgon applicera lösögonfransar och mängder med eyeliner i ett försök att återskapa sextiotalets flirtiga dolly bird-look. Varför? Tja, säg det. Slutresultatet blev dock ganska förtjusande artificiellt. Det var nu ett tag sen men jag har fortfarande mycket lättare att leva med utstuderad ögonmakeup än jag har att gå runt med knallröda läppar. Vanans makt, och allt det där. Så ni kan säkert ana min förtjusning då jag på 100 % design-mässan i London snavade över rara företaget Paperself som saluför lösögonfransar för 2010-talet. Både mitt vuxna jag och min inre tonåring jublade. Här snackar vi rejäla doningar i former av fjärilar, kaniner, pioner och vad man nu kan tänkas behöva för att få lite mer ping i plytet. Jag ångrar lite att jag inte slog till på ett par. Tänk att sippa cocktails på Gondolen med en späd sjöhäst på ögonfransen. Så obetalbart chic!

The tools of the trade. Det ser nog svårare ut än det är att sätta fast dem. Men rätt tricks och lite övning går det säkert som en dans.
Fransar med fjärilar. Vore kanske något?
Här är den söta asken de kommer i. Såg att de säljs på V&A också om ni har vägarna förbi.
Om ni vill se fler bilder med fransarna på så gå in på Paperselfs egen sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar