måndag 5 september 2011

Tusen skäl att leva

Att säga att Valentino blev bättre när de gjorde sig av med Valentino är väl att svära i kyrkan. Men sant är det likväl. Annonsen också förtjusande.

Mina damer och herrar, i dag tänkte jag för ovanlighetens skulle vara lite positiv; ja -  en smula pepp, om ni så önskar.  I stället för att dissas ska här hissas. Och snarare än att ägna 5000 tecken åt att klaga på hur sällan jag känner mig som målgruppen ska jag minsann ge er fem exempel ur årets skörd av höstkampanjer där de dyra reklammakarna slog huvudet på spiken. Alla läsare är ni klara? Jajamensan.... Ni känner ju till resten och där överdrev jag något märkte jag. Har svårt att träffa tonen för dagen. Ovanan gör sig påmind.


Rävar, äggskal och mossbevuxna grenar mitt inne i vardagsrummet. Om naturen samarbetade på det här sättet skulle vi definitivt komma bättre överens. Det här säljer Storbritannien så bra att hela företaget borde bli adlat right this very minute! Please. Pretty please with sugar on top.



Bottega Veneta har verklig fingertoppskänsla vad det gäller sina kampanjer (och sina prylar också för den delen). Allt är utsökt. Jag vill vara kvinnan i rött med en gång. Vem bryr sig om att hon kommer att förfrysa fötterna på fem röda redan i slutet av september?

 
Frisyren! Ögonmakeupen! Herregud! Vad mer behöver sägas. När du ser mig nästa gång har jag fortfarande inte råd med väskan men kommer att ha mästrat eyelinern. Älskar hur naglarna knyter an till det ljuvliga bruna skinnet också. Sublimt färgmatchad bild.


 
OMG! Det här bara måste vara plåtat av Tim Walker. Kan det bli mer bedårande? Vi har tyll, vita kaniner och lila blommor. Hörde jag någon dåna i bakgrunden? För alla oss som ännu inte fått nog av Alice. Eller engelsk kitsch på speed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar