måndag 30 augusti 2010

Living With What You Love

För 229 kronor får du både inspiration, fina bilder och några småläskiga inredningar. Prisvärt!

För ett par veckor sedan läste jag om fotografen Monica Rich Kosann på Ronda Carmans blogg och blev lite sugen på att få chansen att bläddra i hennes bok Living With What You Love. Sagt och gjort, i dessa nätbaserade tider är man ju som bekant aldrig längre bort från en välsorterad boklåda än ett klick. Det är en ganska förtjusande bok, där fokus av förklarliga skäl ligger på fotografi men där man också får sig andra tips till livs. Främst är det nog den sympatiska grundtanken att det är ens egen smak och ens egna intressen som ska ligga till grund för hur man inreder sin lägenhet som tjusar mig, för varför skulle man vilja att egna bostaden ser ut som en mäklarannons? Speciellt ljuvlig blir därför den ohyggliga kakburkssamlingen som personligen skulle ge mig mardrömmar om jag hade hemma, rummet med trompe l'oeil-draperier i silver och matsalen som dignar av kristall, porslinshundar och laxrosa väggar. Kosanns trevliga ton och entusiastiska pedagogik gör att man inte vill vara sämre själv utan låta hemmet fyllas av personliga stilleben, tavlor som anknyter till hobbies och fotografier på nära och kära. Jag välkomnar dem alla - fast jag drar nog gränsen vid kakburken som ser ut som en clown, den är ju bara kuslig.


Kändes omöjligt att inte dela med mig av den här underbara dukningen
så här i kräfttider trots att de små formarna givetvis är tänka till hummersufflé!


Jag tänker hela tiden göra något skojigare av mitt lilla skrivbord men kommer liksom aldrig mig för att sätta igång. Kanske blir det ändring på det nu... Fotografier ur boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar