onsdag 25 augusti 2010

Utrensning

Blev lite kär i dessa art nouveau-bestick med förtjusande fjärilsmotiv.
De kan bli dina för i runda slängar 10 000 kr. Kanske ett fynd!


Det har bloggats en del om Bukowskis auktion Eclectic (bland annat hos Sandra) och när det regnade som värst vid lunchtid kände jag att jag bara var tvungen att göra ett besök. Jag, mitt paraply och mina dyblöta skor försökte att inte göra ett för stort spectacle av oss inne i de ärevördiga lokalerna. Utställningen, som mycket riktigt är eklektisk, innehåller det mesta man som inrednings- eller konstintresserad kan behöva för att bli fast i flera timmar. Stuff från giganter som Grünewald, Aalto, Leibovitz, Frank och Eames poserar pompöst i varje hörn men rarast var nästa de sakerna som höll en lite lägre profil; till exempel besticken ovan, fin keramik signerad Stig Lindberg och de fantastiska 1960-talskaffeserviserna av Vera Ferngren.


Vera Ferngren gjorde underbara silversaker. Till salu finns två otroliga kaffeserviser, räkna med att betala cirka 8000 kronor för den på bilden.

Blev också förtjust i Anna Bobergs jugendvas för Rörstrand. Vilken spänst!

Lite Josef Frank slank med också. Fina modell 2466 är väl för rar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar