fredag 12 augusti 2011

Kocksgatan

Bokstäver, stiliga typsnitt och vackert tryck. Hur kan det inte vara kärlek?

Det är här det händer, gott folk. Kocksgatan har alltid varit en av mina favoritgator i stan (min och Peder Altons, sägs det). Stumpen känns liksom förtroendeingivande stadsmässig, även om utbudet har varit lite skralt i perioder. Men nu rör det på sig. Ni har säkert inte missat att Dusty Deco med sina tjusiga, om än horribelt saltade, 2ndhandprylar har flyttat in. Men har ni spanat in deras granne - Talent Gallery än? Här kan man snacka om guldkorn. Sara Rosenquist, som är grafisk formgivare, kom tillbaka efter jobb utomlands och drog igång ett galleri för just grafisk design för fem månader sen. Hon kunde inte fatta att det inte redan fanns och det kan jag, oss emellan, inte heller. Idén är ju genial. Lokalen fungerar både som galleri och butik och kortet ovan snaskade jag åt mig till ett bröllop jag ska på i helgen. Men jag är också lite sugen på affischen nedan. Det lär bli återbesök snart.


Cute! Finns strax i galleriets webbshop
om du inte har vägarna förbi Kocksgatan inom en överskådlig framtid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar