måndag 22 augusti 2011

Obsession: En modefamiljs bekännelser

Bonnierägda Damernas världs chefredaktör Martina Bonnier har skrivit en bok om mode som ges ut av Bonnier Fakta. Foto: Nils Odier.

Ni har, liksom jag, säkerligen noterat att Martina Bonnier kommit ut med en ny bok - Obsession. En modefamiljs bekännelser. Hon har visst många strängar på sin lyra, redaktörn. Jag har inte hunnit lägga vantar på luntan ännu men väntar med spänning på att läsa. Av lite olika anledningar, kan erkännas. Är den bara en tredjedel så underhållande som Sara Danius oväntat skojiga, men inte överdrivet positiva recension i Bonnierägda Dagens Nyheter är den värd sina 199 kronor (på Bonnierägda Ad Libris hemsida). Jag har mina dubier, måste medges. Andres Lokko bönade och bad i en krönika i helgen angående Notting Hills karneval om att han måtte få ha fel för en gångs skull. Jag anar hur han känner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar