onsdag 10 augusti 2011

Invasion

Nej, jag har inte lyssnat på skivan... men jag har sett filmen.

Som ni kanske minns var ett av mina nyårslöften att skaffa en LP-spelare och börja spisa vax med de andra katterna (utan tvekan iklädda svarta polotröjor, rökandes Gauloises och mässande "I saw the best minds of my generation destroyed by madness" tills dess att någon säger åt oss att växa upp, vilket verkligen vore på tiden). Maskinparken fanns på plats redan i januari men det har tagit en smula längre tid med plattorna. Länge hade jag ju som bekant bara en, vilket mellan dig och mig (och mina grannar) inte alls räcker. Nu har jag dock stött på guld, dragit den vinnande lotten, kommit över nycklarna till kungadömet. Kort och gott: min far låter mig botanisera i sin skivsamling. Här är några guldkorn jag skyndsamt plockade på mig. Noga utvalda enligt principen med-ett-så-snyggt-omslag-vem-fan-bryr-sig-om-innehållet? Den verkliga heliga Graal är dock den här. Så fin. Fortfarande på spaning.


Mäktigt, liksom den musikaliska versionen av the War of the Worlds. I alla fall om man får tro omslaget. Innehållet låter dock misstänkt likt storbandsjazz - oväntat!


Hade aldrig hört talas om Paul Mauriat förrän i förra veckan. Och jag vet fortfarande inte hur det låter. Men vem bryr sig när framsidan svänger så här mycket?


Vass formgivning, mer osäker på innehållet...
Och som en kompis konstaterade: "Bandet ser inte så väldigt mycket jungle ut."


Den här har jag inte hittat hos min släkting utan faktiskt fått i present av min bästis.
Bra + snygg = sensation!

2 kommentarer:

  1. Jag vill bara låta meddela att Paul Mauriats version på Love is blue är en riktig slagdänga.

    SvaraRadera
  2. Bättre och bättre! Snygg och bra, vilken förtjusande kombo.

    SvaraRadera