tisdag 4 januari 2011

Nyår

Min nya lägenhet som den ser ut julpyntad och fin. Ett möjligt nyårslöfte skulle kunna vara att låta den förbli lika välstädad hela tiden men vi ska väl inte förta oss?

Som ni, mina trogna läsare, utan tvekan märkt har jag hållit en misstänkt låg profil på bloggen på sistone. Vilken tråkmåns som nu kommer dragande med ursäkter som flytt, jobb, jul et al. Sånt faller ni givetvis inte i farstun för. Men nu blev jag just bryskt beskylld för att ha skrivkramp och sånt nys måste givetvis kvävas i sin linda.

Jag har, som man så gärna gör så här års, funderat lite på nyårslöften. Hur mycket är ett löfte värt egentligen? Vem vet men som koncept är det inte så tokigt. Jag har en känsla av att 2011 kommer att bli excellent och listar därför ett gäng aktiviteter som jag härmed på heder och samvete lovar att klara av under året.

1. Inmundiga ett otroligt civiliserat afternoon tea på Grand Hotel. Så chic. Man kan dessutom komplettera med champagne och det finns ju något otroligt förföriskt med hotellbarer, möjligheterna verkar plötsligt oändliga. Är man dessutom tjusigt klädd (kanske i den här som jag fyndade på rean) kan det knappast gå fel.

2. Gulla lite mer med min nya lägenhet och bland annat tapetsera sovrummet med dessa, i svart. Är också intresserad av ett soffbord och har kastat lystna blickar på Sam Barons rara Marie Antoinette-inspirerade gull för Casamania.

3. Hitta någon av Lanvins H&M-klänningar på rea. Det känns definitivt som om det är under min värdighet att stå i kö för att få komma in på Hennes & Mauritz som man fick göra när klänningarna släpptes men vissa av plaggen är ganska fina ändå...

4.
Få tag på Toccas handtvättmedel igen. Jag vet att jag har skrivit det tidigare men det blir så mycket roligare att tvätta sina smalls med snofsiga produkter.

5. Se söta filmen Hjärtslag som bland annat jämförs med en av mina favvofilmer Jules et Jim.

6 Läsa boken Paris Fashion av gudomliga Valerie Steele.

7.
Köpa en LP-spelare. Alla de häftigaste kidsen har en, sägs det. Bara tanken på att kunna botanisera bland min fars alla skivor (och "låna" med mig några) är tillräckligt för att klicka hem en Marantz från smånördiga hemsidan Rehifi. Här skall spisas.

8. Besöka Sarah Moon-utställningen på Fotografiska. Har alla chanser att bli oförglömlig. Måste också säga att Fotografiska har alla chanser att bli mitt nya favoritmuseum. Raskt jobbat.

9.
Köpa en ny, seriös jobbväska som den här. (Eller en mindre seriös som den här.)

10. Resa till Paris. Hur skulle man kunna låta bli att inkludera det på listan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar