måndag 31 januari 2011

Blågrön horisont

Min byrå, numer ommålad i fräckt olivgrönt. (IMM-mässan ska inte ha talat för döva öron här inte.) Jag tog med den här till Wirströms för att färgmatchas.

DIY ligger i vanliga fall mig ungefär så varmt som hjärtat som kinesisk vattentortyr och det närmaste jag tenderar att komma hemmaprojekt är att kladda lack på motvilliga naglar men ibland får man ju skärpa sig och komma igång. (Dessutom hade jag inte riktigt råd med den här för tillfället.) Sagt och gjort. I helgen tog jag mig i kragen och målade om en gammal byrå. Den stackars expediten i färgaffären försökte förgäves instruera mig och berättade att resultatet blir enastående mycket bättre om man gör ett grundligt jobb. Ett bra tips är att lägga möbeln ned så att man målar ytan horisontellt i stället för vertikalt. Tydligen gör det hela skillnaden, vilket jag så klart inte har någon förstahandserfarenhet av eftersom jag ignorerade alla varningar och svepte på färg med penseln på ett sätt som troligen bröt mot alla regler. Men det må vara hur det vill med den saken, resultatet blev ganska förtjusande.

Nästa projekt är att plocka ned en av alla de dörrar som står och dräller i hallen och släpa ned den i förrådet. Måste bara hitta någon som faktiskt klarar av att bära ned den för fyra trappor... Det här med DIY kanske inte är så tokigt ändå, det är ju inget som säger att man inte får ta in konsulthjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar