onsdag 5 januari 2011

Röd död

Jag har så smått börjat färgkoordinera min bokhylla. Smått är nyckelordet här
- ännu så länge är bara tretton böcker med i leken.


Man får inte roligare än man gör sig, som min far irriterande nog säger ibland. (Det mest irriterande är att jag misstänker att han säger så bara för att irritera, vilket ju faktiskt är hemskt irriterande.) Men ett trivsamt pyssel när man inte har händerna fullt upptagna är aldrig fel och faktiskt till och med just - roligt. Så i stället för att göra nyttigare saker ägnade jag ett tag åt att börja färgsortera mina böcker häromdagen. Jag har länge ansett att det är sorteringsmodellen för mig: vagt opraktisk, en smula tidsödande men häpnadsväckande snygg. Jag vill minnas att jag för länge sedan såg ett hemma hos-reportage hos Louise Campbell i Elle Interiör där hon stolt visade upp en käckt färgsorterad bokhylla och tänkte - vilken grej! Entusiasmen håller i sig åratal senare.

Det var dock inte kul särskilt länge och jag slutade efter insatsen på bilden. Tanken är ju att det i slutänden ska påminna om något sånt här. Jag tänker mig att det får bli ett projekt för februari, månaden då allt ska hända. Kan du inte ge dig till tåls så länge kan du roa dig med att läsa det här inlägget så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar