tisdag 5 oktober 2010

Vem är söt?

Jag verkar ha snöat in på söta kuddar. Kan vara allvarligt.
Little Bird på bilden verkar i alla fall en smula bekymrad.

Just nu, medan jag sitter i soffan med datorn i knäet, ligger kanske världens gulligaste paket i mitt fönster. Det livar verkligen upp en vanlig tisdag. Godbiten, som är en alldeles för tidig inflyttningspresent till mig själv, innehåller en av Musahars käcka ugglor. De designas av de två danska kvinnorna Anne Mette Nordfalk och Karen Vibeke Bagge och handsys och broderas av ekologiskt material av ett kvinnokollektiv i Nepal. Extra förtjusande tycker jag att det är att varje fågel stoppas med jakull för att få sin trivsamt runda form. Nu finns de fyra olika ugglorna till salu på sympatiska Manos som jag skrivit om tidigare, och jag kan bara rekommendera ett besök för de lär gå åt som smör i solsken. Här är det inte läge att simma lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar