måndag 25 oktober 2010

Romeo & Julia

Sån här fart och fläkt är det sannerligen inte i min porslinssamling.
Bild från Tord Boonjes hemsida.


Jag ser mig verkligen inte som en samlare, därtill är jag alldeles för ofokuserad och hetsig. Men ibland kan man ju anstränga sig lite extra. Jag har således lååångsamt påbörjat en samling av blått & vitt porslin. Ni har ju tidigare hört mig orera om hur mycket jag gillar att duka. Tanken är att den fenomenala färgduon ska binda samman en eklektisk mix av pjäser. Så klassiskt, så chic... så lättsamlat eftersom världen är fullkomligt nedströsslad med den typen av produkter. Mitt vitrinskåp är dock hittills inte särskilt fullt utan det skramlar mest småsaker i hörnen men jag lovar bot och bättring. Den pyttelilla, månadsgamla butiken Appartement, som ni bland annat har kunnat läsa om hos Sandra, fick sig ett besök i helgen och där stötte jag på nästa inköp till Samlingen: Tord Boonjes förtjusande espressokoppar för Authentics (jag minns när de bara pysslade med plastprylar, men den tiden är visst sedan länge förbi). Rara, mist sagt. Snart på en espressomaskin nära dig (eller i alla fall nära mig).

Kopparna finns i olika utföranden och i tre färger, men det är så klart den blåvita som intresserar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar