tisdag 26 oktober 2010

xoxo...

Finn fem fel.

Att det inte bara är skönhet som ligger i betraktarens ögon utan också referensramar är en sanning som poppar upp med jämna mellanrum, ibland mer brutalt än vanligt. Ni förstår ju vart det här är på väg. I morse när jag bevistade en pressfrukost på idylliska Skeppsholmen med anledning av att Nicolette Naumann, högdjur på Ambiente-mässan, var i stan och skulle berätta om kommande trender (mer om det imorgon) blev det närmast parodiskt tydligt. Vi stod och chit-chattade lite om senaste mässan så där som man gör när man aldrig har träffats tidigare (jag var dessutom en smula distraherad av hennes färgkoordinerade hår och ögonbryn och hade lite svårt att följa med i konversationen) och då säger hon plötsligt "Du ser ut som någon i den där tv-serien... Vad heter den nu...?" Jag log nöjt, säker i förvissningen om att jag med min business-lika svarta pennkjol och gula Hermès-scarf säkert skulle påminna om någon i tokhyllade Mad Men, kanske till och med en lite nättare och mindre rödhårig ms Harris, vem vet? Hon tittade på sin kollega, tillbaka på mig och log sen - "Gossip Girl!"

wtf?! Hur kunde jag gå från proffsig yrkeskvinna med panasch till bortskämd överklassbrat inom loppet av 20 sekunder? Jag var/är mållös. Alla de där gångerna jag fått visa leg på Systemet på sistone kommer plötsligt i ett helt annat ljus. Det är som Joan säger: "That's life... One minute you're on top of the world, the next some secretary is running you over with a lawnmower."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar