måndag 18 oktober 2010

Various Valentines

Jag vet att många designbloggare brukar ha en avdelning som heter Lika som bär eller något sånt - här är mitt bidrag.

Jag kom precis hem med löjligt stiliga the Gentlewoman i näven och utser härmed denna framsida till en av de snyggaste genom tiderna (och då talar jag givetvis inte bara om the Gentlewomans covers som ju bara är två till antalet, utan mer generellt). Det må vara mycket sagt men Inez van Lamsweerdes självporträtt är ju inte av denna världen, så fint. Fotografierna ska tydligen vara en homage till Helmut Newtons porträtt av Paloma Picasso och inspirerade av hollänskt måleri men jag drog förstås genast paralleller till Moores & Lloyds verbala och teatrala hjälte. Så tjusig, han också. "The portraits with the beard are, for me, about my whole obsession with dualism: the beautiful and the grotesque, being repulsed and attracted, androgyny", förklarar van Lamsweerde. Resten av magasinet är inte så tokigt det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar