tisdag 29 november 2011

Beredskapsövning

Nu känns det bättre...
Vissa misstag kan man inte göra ogjorda. Eller det gäller väl alla egentligen, men vissa kan man ju rätta till utan större problem. Det numer bekanta mimosadoftljusfelvalet faller väl in under den senare kategorin. Nu har jag i alla fall gått vidare och helt konstruktivt köpt ett nytt ljus. Wham bam, thank you ma'am. Valet föll på förtjusande bougie nuances de châtaignes grillées från Laura Mercier, vilket ska dofta rostade kastanjer, muskotnöt, bär, kryddnejlika och vaniljsocker. Det gör det också. Perfekt så här i juletider. Feu de Bois fick i sista stund stryka på foten.

James Joyce må ha konstaterat att misstag är porten till upptäckt och det är mycket möjligt. Men jag vet inte vad jag kommit fram till mer än att mimosa inte är min grej, förutom i drickbart skick. Är nu mycket nöjd med att förpassa gamla misstag dit de hör hemma - soptunnan. Eller i alla fall på undantag i garderoben, i väntan på ett nytt försök längre fram... När jag tillfälligt förträngt hur illa det gick förra gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar