måndag 7 november 2011

On the Road

18 november kommer handskarna ovan till en duk nära dig.
Efter torsdagens ohämmade Dorothy Parker-pastisch är undertecknad tillbaka i mer prosaisk form igen. Inget mer Yippie, I'm a poet, I know it, Hope I don't blow it, alltså. Var på filmstaden och såg virusrullen Contagion i går, inget fel på den men det som verkligen stannade i huvudet var trailern för nya, uppenbarligen väldigt tuffa, filmen Drive. Ryan Gosling har ju med sedvanligt ospänstig stilistik utnämnts till "Hollywoods nya gosedjur" av DN:s Jane Magnusson. Jag vet inte om jag är målgruppen för mr Gos men jag är det definitivt för hans urtjusiga bilhandskar. Kärlek vid första ögonkastet, minsann.

Har allt sedan jag såg ett speciellt lyckat foto av min mor iklädd vita bilhandskar närt en viss fäbless för persedeln, men hade tillfälligt glömt bort hur stiligt det faktiskt är. Ni kan måhända invända att det inte känns som en helt livsnödvändig accessoar för någon som inte ens har ett körkort men, vänner, de konnoterar ju alla de rätta sakerna - snabbhet, frihet och omsorg om detaljerna. Jag ska nog ha ett par svarta liggande i någon låda någonstans, senast använda runt 2004. Gräver väl fram dem pronto, eller köper helt vilt ett par nya. Kan knappt vänta tills filmen har Sverigepremiär. De här handskarna kräver en stor duk. Någon som vill gå på bio?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar