torsdag 24 november 2011

This Side of Paradise

Oväntat stiligt inslag i cafédelen av restaurangen Escalier i Sturegallerian, bevars.

Mässing har visat sig på styva linan så länge att det bara är en tidsfråga tills dess att något hippare tar över som herren på täppan. Jag vill minnas att jag hajpade materialet redan när restaurangen Pontus på Brunnsgatan öppnade - förra gången. Men vi får väl njuta så länge det varar för det är ju så rackarns stiligt; på samma gång samtida som förtjusande traditionellt. Vem bryr sig om att inte allt är guld som glimmar? Fikade förresten med en kompis i går på Östermalm och snavade över de här trivsamma (och praktiska) bordavgränsarna i nämnda material. Jag tror jag är kär. Kan det vara årets produkt? Inte nog med att man får lite privatliv medan man skvallrar, man får dessutom chansen att gulla en smula med sin alldeles egna lilla mässingsruta. <3

Perfekt för skvaller... Om nu inte min kompis just gått på herrummet, förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar