onsdag 9 november 2011

Mot alla odds

Svårigheterna är till för att övervinnas. Och kakel kan ju spolas av.
I ett häftigt okaraktäristiskt anfall av handlingskraft inköptes i dag en burk glitter. Det låter möjligen mer spice girls än det är, eller det är i alla fall vad jag hoppas. Tanken är väl att det i slutänden ska påminna om det här, där också instruktioner inhämtats. Jag känner att vi kan ha att göra med en klassisk dramatisk uppbyggnad som hämtad från en Hollywoodproduktion; så här långt har jag nämligen öppnat burken upp och ned, drällt glitter i badrummet, på mig själv och hunden samt står i lim upp till armbågarna. Men triumfen kommer att bli desto större när min makeup reser sig på tio och slår knock out på motståndarna. Måhända mer tjejgrej än Cassius Clay, men fan så effektivt. To be continued... Förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar