tisdag 26 juli 2011

Vem är bäst?

Yes! Yes! Yes! Charley Harper är ett ess.

Trogna läsare minns säkert någonstans i bakhuvudet mitt svärmande för mästerillustratören Charley Harpers böcker och litografier. Nu säljs också ett memoryspel med hans rara djur, fåglar och insekter som verkligen inte går av för hackor. Och det finns, som grädde på moset, numer i min ägo tack vare en högst generös kompis som överräckte det under dagens fika. Jag kan motvilligt dra mig till minnes att jag inte var vidare skarp på memory som barn. Förmodligen var det ett utfall av samma brist på tålamod som gör att jag rear ut mina tomter efter en kvarts Monopolspelande och i avsky undrar varför inte någon kan rappa på med att ta kål på den vidrige doktorn när spelet Kill Doctor Lucky ställs fram på bordet. Men de här memorybrickorna kommer med största sannolikhet att förändra hela min inställning till sällskapsspel. Med såna oförglömliga teckningar borde det vara omöjligt att inte minnas var man har lagt vad. Kartongen är dessutom ett litet konstverk i sig där den ligger på mitt soffbord. Ser fram emot en hel del spelkvällar under hösten således.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar