fredag 22 juli 2011

Drömmar av glas

Hemmabygge med spänst.
Med ojämna mellanrum faller jag för frestelsen att skapa något av inget. Eller rättare sagt något av något som en gång varit något annat. I våras slogs jag till exempel av insikten hur ärtigt det skulle vara att göra en vikskärm för sovrummet/biblioteket av gamla fönster. Bokat. Återstod bara att finna ingredienserna och sammanlänka dem. Det visade sig ta lite längre tid. Men av en händelse trillade jag på fyra finfina, lagom patinerade växthusfönster hos trotjänarna Skattkammaren på Bondegatan. Och nu har jag med benäget bistånd av min far fått upp härligheten. Resultatet blev precis så förtjusande som jag hade hoppats. Är det inte rart när det händer?


Handtag och rost ger lite liv åt sovrummet. Som när man var liten och drömde om att sova i någon spännande koja.


Nya gångjärn och gammalt sprucket kitt. Mest av allt älskar jag nästan att vissa rutor har pajat och att färgen hotar att falla av i sjok på vissa ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar