måndag 25 juli 2011

Ordet och färgerna

Mitterteich Bavaria 034 står det under dessa sötnosar. Någon som vet vad det betyder?

Måste bara få visa dessa tjusigheter till moccakoppar som jag lyckades lägga vantarna på tidigare i sommar när jag var uppe i lilla samhället Sorsele för att gå på min kusins bröllop. Föga otippat börjar det bli svårt att göra riktiga fynd inne i huvudstaden nu när alla älskar begagnat och det enda rätta är då att röra sig utåt. Eller kanske snarare inåt - rakt in i skogen som i fallet med Sorsele som ligger ytterst bedårande vid Vindelälven, omgiven av mäktiga John Bauer-miljöer. Befinner du dig någon gång i krokarna så missa inte att gå in i lilla butiken Nött och Nytt (som tyvärr inte har en fungerande hemsida) där det finns små skatter högt och lågt. Har på senare tid verkligen börjat uppskatta lite guldkant i inredningen från att ha varit mycket skeptisk till sådana "vulgariteter" i mina yngre dagar. Fantiserar om att dessa gull tillhört en excentrisk, vithårig dam med elegant chignon som använde dem vid sina litterära salonger. Funderar på att göra detsamma.




Synnerligen nätta koppar perfekta till espresso, alla har varsin pastellfärg inuti.
Sex stycken med matchande fat till det lika nätta priset 200 kr.

2 kommentarer:

  1. Hej min mormor hade exakt likadana koppar, funderar du på att sälja dem så är jag intresserad som sjutton ;)

    SvaraRadera
  2. Noterat! Men jag älskar dem än så länge...
    /lisa marie

    SvaraRadera