torsdag 16 februari 2012

Sockerdetektiven

It's a gas, gas, gas...
Mot alla odds är det inte alls så att min LP-samling vuxit så till den milda grad att den hotar att ta över lägenheten, men det vore trots allt en god idé att finna någon typ av behållare som kunde husera härligheten. Vad göra? Något lämpligt tjusigt och smått praktiskt bör naturligtvis inhandlas. Som alla goda sjuttiotalister sätter jag min tillit till snygga retrodoftande träbackar av den typ som finns att inhandla i häftigt överpriserade andrahandsbutiker på Södermalm. Snygging ovan googlade jag just fram på favoritbrowsestället Brandstationens hemsida. Jag tvekar dock inför att slå till. Och det är inte främst den saftigt tilltagna prislappen som hindrar mig, utan loggan. Shell är förvisso inte att förakta (Eller är det? Alla ni politiskt insatta kan ju mejla mig) men helst av allt skulle jag vilja lägga de liljevita fingrarna på en Sockerbolaget-låda. Vore liksom en så rar kontrast till undertecknads sura konstitution, inte sant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar