onsdag 29 februari 2012

Det bästa av allt

Till och med namnet har drag - möt Vicious Fishes Zoo Cha-Ching 1.
Hade nu på förmiddagen förmånen att hänga med duktiga Tintan Hultin som har ytterst rara butiken Appartement på Södermannagatan. Har ni inte varit där bege er genast; lokalen är inte stor men full av godbitar. Jag lämnade till exempel vårt möte som stolt innehavare av väskan ovan, vilken jag hoppas på kommer att vara precis lagom ärtig för att rycka upp hela min garderob. Stora förhoppningar på en liten väska således. Den kommer från, det för mig tidigare helt okända, sydafrikanska märket Missibaba som tydligen funnits sedan 2005. Företaget tillverkar väskor och accessoarer i Kapstaden, vilket givetvis får mig att känna mig extra glamourös och kosmopolitisk. Grundaren heter Chloe Townsend och har bland annat pluggat design i London, och skinnet som används finner hon till största delen lokalt. Det jag fastnade för, förutom så klart det riviga utseendet och den nätta storleken, var omsorgen om detaljerna. Väskorna är galet välgjorda och tål att synas noga i sömmarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar