tisdag 28 september 2010

Vilda gröna ögon

Aesop-butiken i rätt grön nyans, med interiör att dö för av Ilse Crawford.

Jag har diggat grönt ända sedan jag var fjortis och något otidsenligt identifierade mig med den spänstiga Scarlett i Borta med vinden men hittills har färgen spelat en ganska undanskymd roll i mitt hem, några enstaka Uppsala Ekeby-prylar och en och annan kudde är allt (och nu senast Hermes Baby förstås). 2010 är dock året då det kommer att förändras. Jag står nämligen i begrepp att måla hela väggar gröna, men inte vilken grön som helst... Färgen jag är ute efter är nämligen en delikat grågrön historia som jag vet att Flügger tidigare sålde under det knasigt missvisande namnet Vårgrön. Men ack! När jag var inne i deras butik häromdagen hade de ingen aning om vad jag tjafsade om så letandet efter denna heliga Graal går vidare. Besök utmärkta lilla caféet Spuntino på Erstagatan om ni vill se färgen jag är ute efter live och hjälp mig att hitta ersättaren till numera utdöda Vårgrön (liksom så passande att den har mött sitt öde i september).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar