onsdag 22 september 2010

20 000 Leagues Under the Sea

Banties rara butik/kontor. På bilden syns bland annat nya mönstret Totem.

Hade, som så ofta eftersom jag bor i samma område, vägarna förbi käcka Bantie på Åsögatan under lunchen och kunde inte motstå att hoppa in och rota lite i affären (och prata med de trevliga och duktiga kvinnorna bakom märket). Den här gången lockade de dessutom med rea på stuvbitar och hur tackar man nej till det? Rena turen att jag inte hade visa-kortet på mig. Ni har väl inte missat att de numer också designar tapeter. Alldeles förtjusande sådana, kan tilläggas. De har använt ett av mina favoritmönster, Korall, och tryckt upp en kollektion i lite dammiga pasteller som skulle passa utmärkt exempelvis i sovrummet (mitt kanske?). Kan också tänka mig att de gör sig finfint i ett vardagsrum med mycket trärena möbler. Nyanserna ger mig lite 1930-talsvibbar (på ett bra sätt, jag vet att decenniet av förklarliga skäl inte klingar så väl i dagarna), medan det organiska mönstret andas uppdaterat 1950-tal. Stiligt.


Kasst foto men tjusiga tapeter. Spana in dem live eller på hemsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar