onsdag 16 juni 2010

Kunde jag älska så skulle jag älska det här

Man blir aldrig besviken på kycklingarna i Still Bitter, More Baggage.
Konstant bisarrt, konstant kul.


Att humor inte alltid är roligt är ju en sanning värd att upprepas och att "skojiga" böcker och "skojig" design sällan förtjänar adjektivet utan citattecken står likaså utom allt tvivel. Men det finns undantag. En av de roligaste skojiga böckerna jag någonsin stött på är Still Bitter, More Baggage av Sloane Tanen där man i uppbyggda tablåer får följa ett gäng kycklingar i motgång (och mer sällan) medgång. Vad har då detta med design att göra? Egentligen inte så mycket förutom att jag kom att tänka på boken när jag av en händelse råkade hamna på the Mogg Blogg där det designdissas friskt. Ibland gör bloggarna Joy och Janet det lite för enkelt för sig men ibland har de en ton som ligger ganska nära Tanens och kanske för all del också Jan Stenmarks, tro det eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar