onsdag 9 juni 2010

Det ögat inte ser

Senaste Elle Interiör presenterar Paola Navones sommarhus på den grekiska ön Serifos.
Foto: Andrea Ferrari.


Ni vet hur det är: När man väl får upp ögonen för något är det plötsligt överallt. Jag var ju på bröllop för ett par veckor sen och då fick varje gäst med sig en liten present hem. Det var en glasskål med silvermönster i design av Milanobaserande Paola Navone. Jag blev förstås förtjust och nu ser jag formgivarens avtryck överallt. Jag har noterat och gillat produkterna tidigare men jag har liksom aldrig haft ögonen på henne utan prylarna har bara varit separata snyggingar som passerat revy. Slut med sån nonchalans, pronto.


Den underbara pallen Fungo har varit en av mina favoriter länge och den är så klart designad av Navone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar