torsdag 10 juni 2010

Den allvarsamma leken

Det här stiligheten i frisk lemon curd-ton kommer att passa perfekt
till pelargonens blekrosa blommor. Fynd!


Fick under lunchen syn på en ensam kontant i plånboken och bestämde mig för att leka den gamla leken "hitta något på 2hand som jag gillar utan att det kostar mer än en selma". Det visar sig att det uppenbarligen var ganska länge sedan jag lämnade visakortet hemma. I regelboken står ju nämligen att det måste vara fint på riktigt och sen måste man också bestämma sig för vilken produktkategori man tänker satsa på. Lite utmaning ska det ju vara är det tänkt. Jag bestämde mig därför, helt enligt de givna förutsättningarna, för att hitta en blomkruka till den blomma jag införskaffade tidigare i veckan. Och eftersom det är en pelargon av det närmaste legendariska Mårbackaslaget kändes det självklart att spänna bågen högt: En unik kruka, gärna pastellfärgad och av god, svensk kvalitet.

Sagt och inte gjort. Tydligen är det så att till och med fula saker kostar 45 kronor i andrahandsbutikerna inne i stan numer. Det slutade med att jag gick till Brandstationen och hittade den ljusgula Rörstrandskrukan ovan till det facila priset av 250 spänn. Överpris? Javisst. Nöjd? Likaså. Leken bör uppdateras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar