onsdag 28 oktober 2009

Avoid Being at the Boston Tea Party

Johnny Depp som the Mad Hatter i Burtons Alice in Wonderland.
Givet vis dricker han te. "The Mad Coffee Party" har liksom inte riktigt samma klang.

Kaffe har aldrig varit min kopp te, om man säger så. Nog för att jag har försökt så där lagom tappert för det doftar ju så gott och det ser ju så smaskigt ut men mina framgångar har varit begränsade. Nu de senaste åren har dessutom te fått något av en renässans och snart kommer det säkert att finnas lika mycket nördande runt bladen som det finns runt bönorna. Ytterligare en utmärkt anledning till att våga vägra kaffe är alla tjusiga teserviser som finns. Här kommer några av mina favoriter och second hand är heller aldrig fel. Jag har en känsla av att det lurar minst ett tefynd i varje andrahandsbutik. Såg jag inte några stiliga Arthur Percy-koppar i min lokala prylbod häromdagen till exempel?



Delikat tegods: Överst Studio Violets fina servis med återbrukat material,
i mitten klassiska Wedgewoods sötnosar i serien Harlequin Polka Dots och längst ned Ivana Králikovás
surrealistiska kanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar