tisdag 6 november 2012

Besökaren

Oh la la - jag var i London under designveckan, för ungefär hundratusen år sen, och har knappt ens kollat på vad som hamnade i kameran. Man kan med fog spekulera i hur designintresserad jag egentligen är. Kanske är jag bara in it for the money. På tal om vilket, spridda kommentarer om kännbar lågkonjunktur och för många säkra kort i montrarna hördes småsurt i hallarna. Och ja, måhända var stämningen en smula mindre sizzlande än vanligt och produkterna lite tröttare. Eller så hade jag bara annat att tänka på, exempelvis den extrema bristen på sömn som infann sig på grund av att hotellet jag bodde på höll på att renoveras. Eller var det kanhända bara den galna kvinna på vinden som väsnades ovanligt högljutt? Damn you, litterära klassiker. Damn you.


Jag älskar Baccarat. Det är så... mycket av allt. Här Patricia Urquiolas fina vaser.
Måste se till att hinna förbi deras popup-butik på NK.

Starcks lampa för ovan nämnda företag. Skulle lätt ha snott den.
Om jag varit starkare...

Haapaniemi hade ett helt våningsplan för sig själv. Hade gärna sett ännu mer.

Fin lampa som liksom påminner om typ alla fina lampor man någonsin sett,
på något sätt.

Jag får aldrig för mycket marmor, här hos When Objects Work.
Det syns inte på bilden, så klart, men skålen var sammetslen.

Ett halvskumt men rätt förtjusande menageri av Joanna Mires.
Tror att det kan ha varit del av en skolutställning.

Ganska fin, totalt oblyg, retroflirt från Mini Modern.

 Fina reclaimade möbler i en av de raraste montrarna. Gillar golvet!


Såg många fåtöljer med höga ryggar som ska innesluta den som sitter ned.
Tryggt i otrygga tider? Här från Autoban.

Jag vet inte om det stämmer men fint med entusiasm, inte sant?

Fina vardagsprylar hamnar alltid högt på min kärlekslista.
Här urtjusig tejphållare i cement från Plant and Moss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar