torsdag 29 november 2012

Livet som det kan vara ibland

Elisa Sednaoui med välfriserat barr. Måhända något för undertecknad?

Jepp, här är den - bilden som stopped me in my tracks (som man ju säger) i höstas när jag satt på ett opeppigt hotellrum i Bryssel och ugglade. Kläderna är väl oss emellan en smula oinspirerande, men håret är ju alldeles enastående ärtigt. Väldans neat att ha det lite ljusare i topparna, inte sant? Funderar starkt på att riva ut annonsen ur Bazaar och ta med den till frisören på måndag, om man nu gör så fortfarande. Det är måhända galet gammeldags att inte bara googla upp den på plats och köra upp iPaden i plytet på hårstylisten. Nåväl, oss emellan skulle jag inte låta tekniken spela en så avgörande roll vid mitt salongsbesök, men sedan har jag också en något labil relation till lockarna. Ni undrar kanske exempelvis vad jag har gjort ända sedan i september med en bild på en frisyr. Kontemplerat den, så klart. Här finns inget utrymme för impulsbeslut. Rapporterar vidare i frågan efter helgen. Men om jag vore som ni skulle jag inte hålla andan i väntan på action...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar