torsdag 10 februari 2011

En värld utan slut

Asplund hade både stilig monter och tjusiga saker att visa. Det här gudomliga bordet, Zoo av Eero Koivisto, stack ut lite extra. Metall känns både rätt och hett, som det brukar heta.

Här kommer en kort rapport från Stockholm Furniture Fair, jag har inte bestämt mig för om jag ska slänga in handduken eller ge mässan en dag till. Här är i alla fall några guldkort som jag fallit för så här långt.


Lite mindre möbler börjar också ta plats i montrarna till allas vår stora glädje som inte sitter på enorma våningar. Till och med mina 46 kvadrat skulle lätt kunna rymma de här fina pallarna från A2, ärtiga och gedigna. Spana in deras tjusiga skåp också, är lite kär i dem.


Matti Klenell har formgivit den här snyggingen för Källemo. Missa heller inte Anna Kraitz galet fina klädhängare och tevagn, formidabla! Kan inte bli annat än en succé.


Fina mattor från Almedahls. Gillar speciellt den rosa/gröna, förstås.


Söta småbord från Moroso. Gillar att de kombinerat ett gäng bord som kanske inte skulle ha varit så kul på egen hand men som blir ganska förtjusande tillsammans. Bra stylingknep att sno till egna hemmet.

Fronts produkter är ju alltid värda att spana in, så också dessa fina pallar/förvaringsenheter/blomkrukor för Offecct. Fler små möbler alltså, till glädje för oss i Stockholms innerstad. De hade också gjort en fin armatur för Zero.

Danska märket Hay har på senare tid seglat upp som lite av ett favvomärke. Har länge varit såld på deras finfina matta Pinocchio och här är nu uppföljaren Dot Carpet som också är uppbyggd av små bollar. Finns i flera fina färgkombinationer (och kanske på mitt vardagsrumsgolv en vacker dag).


Det syntes en hel del mässing i montrarna, bland annat hos Blond där man kunde hitta den här trevliga lampan. Raffinerad färgkombo som direkt föll mig i smaken.

Muuto brukar bjussa på snygga saker och visade en hel del fint även i år. Gillar bordet som känns nytt utan att bli för spexigt. Snygga matbord känns som en het trend för övrigt. Eller är jag bara extra på för att jag nyss köpt ett?

Ytterligare ett stiligt bord, denna gång från & tradition. Finns dock inte i produktion ännu men de hintade om att det kanske kommer i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar