onsdag 23 februari 2011

Att lära sig själv att leva


I januari/februarinumret av Lonny
kan man bland annat njuta av den här galet fina våningen.


Jag vet att jag har sagt det tidigare men det tål att upprepas: Det är värt att spana in Lonny Magazine. Inredningen ovan är ju ljuvlig och precis vad man behöver en kall och snöig onsdag. Här är det designern Lynn Nigro som har hämtat inspiration från Paris och vem kan inte lockas av det? Medan jag åt choklad- och hallonmacaroons till eftermiddagsespresson funderade jag lite på hur även jag skulle kunna förvandla mitt hem till något som minner om våningarna på vänstra stranden. Ett projekt för våren, känner jag.

Något som är lite skoj är hur Lynn Nigro i artikeln kommenterar att vissa av möblerna är köpta på grund av att man inte fick in större prylar i lägenheten, alltså på grund av nödvändighet. Samma resonemang fick jag mig till livs som förklaring till varför japaner är så förtjusta i skandinavisk design när jag pratade med en av Frankfurtmässans japanska representanter, Mayumi Takeda, på Stockholm Furniture Fair. Tydligen passar våra lite nättare möbler bättre för att bäras in genom de små japanska dörrarna. Stora italienska soffor och bord får helt enkelt inte plats! Ibland är verkligheten besynnerligt förtjusande.

Gillar du Lonny ska du också spana in nya High Gloss Magazine.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar