tisdag 4 maj 2010

Tvättat vatten

Lilla butiken Olja & Oliv på Bondegatan har ett förtroendeingivande sortiment
av Durance en Provence.
Jag kanske borde titta in?


Dags för ett avslöjande: Jag gillar att handtvätta, inte så att jag väljer det framför ett cocktailparty eller chansen att prova nya pjuck men med viss ansträngning ser jag det som ett sätt att ta hand om saker som behöver lite extra omvårdnad. Det är kort och gott ett ganska enkelt trick för att känna sig lite bättre och lite mer noggrann än man egentligen är, vilket förstås alltid appellerar. Ni, mina trogna läsare, vet ju att jag brukar föredra Toccas handtvättmedel, helst med spänstiga doften Touch, men ack - det verkar som om en nyordning är på väg in över Stockholms innerstad. När jag senast besökte MrsH, vanligen en trogen leverantör av ovan nämnda produkt, fick jag veta att den kanske skulle komma tillbaka efter sommaren.

Kanske? Efter sommaren! Vad göra? Jag har ju till skillnad från George Costanza inte som plan att köpa nya underkläder för varje dag på året för att slippa tvätta så ofta. Den hjälpsamma butiksfrun försökte sälja in en ersättare från märket Kai som det så klart inte var något direkt fel på men jag tycker inte om förpackningen. Banalt, jag vet men den är liksom lite trist och om hela poängen med att betala flera hundra för något som man skulle kunna få för några tjugor är att det ska kännas lite skojigare och snyggare blir flaskan plötsligt en faktor att räkna med. Det är här Durance kommer in i bilden med sina söta retroemballage. Jag tror att jag är såld.


Är den här verkligen trist eller har jag tappat greppet?
För 395 spänn vill jag ha lite mer... mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar