torsdag 20 maj 2010

Svindlande höjder

Äntligen är jag målgruppen! Fascinerande bra kampanj och ljuvlig doft från Balenciaga.

Hade häromdagen tillfälle att döda lite tid på Charles de Gaulle-flygplatsen och tillbringade fler minuter än vad som är nyttigt inne på den tämligen välsorterade parfymavdelningen i "taxfree-zonen". Här stötte jag för första gången på Balenciagas nya parfym live. Som ni vet känner jag mig sällan som målgruppen för vad än det vara månde som ska krängas men det finns stunder då även jag kan känna att det är mina pengar och mitt gillande de är ute efter. Det här var en av de gångerna. Jag har varit nyfiken på om doften skulle kunna leva upp till den bedårande kampanjen med Charlotte Gainsbourg, plåtad av ingen mindre än Steven Meisel, men hade inte behövt oroa mig. Den visade sig vara unik men inte alls svårburen, som ett par farligt höga klackar som till ens stora förvåning visar sig vara bekväma. Enda anledningen till att jag inte genast halade upp de 80 euro flaskan kostade var att det hade känts lite kymigt att köpa en av världens chicaste parfymer på ett så galet oglamouröst ställe som en flygplats. Vissa inköp kräver passande inramning.
Är ni sugna på att veta mer om doften, flaskan och kampanjen spana in det här superba Youtube-klippet med Nicolas Ghesquière.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar