måndag 10 maj 2010

the Mint Project

Tilltalande tandkrämstub. Kan varmt rekommendera att köpa den på plats i Italien där den fås till veritabla fyndpriset € 2.60.

Eftersom jag har en väldokumenterad fäbless för tjusiga emballage har jag givetvis varit sugen på att testa hajpade italienska tandkrämen Marvis och lyckan stod mig bi i Como där jag hittade ett gäng tuber i originalsmaken stark mint. Slog naturligtvis till och kan rapportera att även om smaken knappast är den "virvelvind av smaksensationer" som copyn vill göra gällande så är den inte alls tokig. Och förpackningen är förstås som synes väldigt flott. Dock inte på långa vägar så stilig att jag skulle betala de 80 pix som stockholmsbaserade Cow parfymeri vill ha för att släppa ifrån sig ett exemplar även om de hävdar att: "Marvis tandkräm omtolkar begreppet tandkräm, den gör en enkel daglig handling till ett rent nöje i livet, dag efter dag." Jösses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar