onsdag 26 maj 2010

Filosofin i sängkammaren

Malin Åkerblom kallar sin sängklädeskollektion för Aune.
Utsökt blandning av respekt för traditioner och ren och skär skönhet.


Efter att ha besökt både Konstfacks och Beckmans slututställningar blev jag lite nyfiken på HDK:s också. Inte så nyfiken att jag köpte en biljett och åkte ned till Göteborg, mind you, men jag spanade i alla fall in elevernas arbeten på nätet och fastnade speciellt för Malin Åkerbloms fina sängkläder med inspiration från svunna dagar och modevärldens fascination för volym och form. Underbara bilder också som påminner lite om en av mina favoritannonser någonsin, för italienska Frette. (Skulle gärna visa den men har inte kunnat hitta den igen i min gigantiska hög av glossies, kanske en annan gång.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar