fredag 30 april 2010

Old Possum's Book of Practical Cats

Jösses, vilken fest!
Bilden hämtad från Wilbur & Gussies hemsida som du för övrigt hittar här.


Vill minnas att jag tjatat lite om behovet av en ny aftonväska till ett bröllop och var tidigare inne på vintage, men nu tror jag att jag har knäckt det utan att behöva yra runt på alla upptänkliga andrahandsbutiker i stan. Det är inte så att jag inte gillar second hand (fyndade en stilig, gul Hermès-scarf på Stadsmissionen för ett tag sen) men det tenderar ju att ta tid. Och den börjar rinna ut. Planen är i stället att haffa en av de många söta Wilbur & Gussie-väskorna som säljs på flera håll i Sthlm. Jag har faktiskt redan en själv, men just den claschar med de utvalda skorna. Hårt liv det här... Lite sött också att alla väskmodellerna samt även märkets namn kommer från hundar och katter som de två modeskaparna Brett Tyne och Lucy Lyons känt och älskat. Jag har nog riktat in mig på en "Charlie", döpt efter Lyons katt, en blå burma som visst är "sanslöst stilig". Funkar för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar