onsdag 7 april 2010

Nödvändigheten i att dansa

Spanska Pretty Ballerinas saluför söta och bekväma skor som till och med tilltalar mig. Här modellen Rosario.

Platta skor är för mig lite som förrätter, en i grunden god idé som jag ändå konsekvent väljer bort till förmån för desserter. Som följd av det resonemangen trängs alltså en hyggligt stor samling högklackade skor i min garderob och praktiskt taget inga med en klackhöjd på under åtta centimeter. För det mesta går det alldeles utmärkt och jag skryter gärna om den gången jag vandrade hem till Söder ända från Skogskyrkogården i mina pålitliga Schumacher-stövletter med cirka en decimeters klack men det finns tillfällen då det kan vara på sin plats med flats. Därför var det med glädje jag häromdagen såg att NK hade börjat prångla Pretty Ballerinas, ett märke som trots ballerina-crazen som pågått i flera år har hållit en låg profil i Sverige. När jag var i Frankfurt i vintras kunde man knappt ta sig fram längs gatorna utan att springa in i ett par ballerinor från märket och jag hade också nästan bestämt mig för att inköpa mitt alldeles egna par när jag upptäckte att mitt Visa-kort var spärrat för köp utomlands, men det är en helt annan historia. Söta är de i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar