onsdag 18 november 2009

Blå åtrå


I vanliga fall brukar reklamer med barn fylla mig med fasa och en orubblig tro att jag inte är målgruppen för företaget, men inför Tiffanys annonser ska jag göra ett undantag.

Det är, som alla vet, inte oviktigt med yta. Visst, visst - man ska inte döma hunden efter håren men ingen har ju dött av att fila på presentationen lite. Några som kan det här med förpackningar är utan tvekan Tiffany & Co. Visst är deras juveler tjusiga och visst skulle rosor vara rosor och allt det där men vilket genidrag det var att designa de små blå askarna, döpa färgen till Tiffany-blå och ta patent på den. Tydligen var företaget inne på marknadsföring tidigt och de blå askarna introducerades redan 1837. "Charles Lewis Tiffany has one thing in stock that you can not buy of him for as much money as you may offer. He will only give it to you. And that is one of his boxes." Det är alltid trevligt att få juveler, men det smäller lite extra när de ligger och blänker i en liten blå ask.


Om man skulle få så här många blå askar skulle man nog bli jätteglad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar