tisdag 13 december 2011

The Meaning of Sunglasses

När kommer julgransfoten, då?
Det finns en handfull skribenter som skulle kunna lägga ut texten om i stort sett vad som helst och jag skulle kasta mig över det. Med glädje. 10 000 tecken om julgransfotens historia ur ett genusperspektiv? Hell yes, om det bara var Hadley Freeman som hanterade ordbehandlaren. Döm därför om min glädje när jag strosade omkring på bedårande Rönnells i helgen och sprang på boken ovan, dessutom till det facila priset av 80 spänn. Jösses, julen kom visst tidigt i år. Trogna läsare känner så klart till min förtjusning i hennes Ask Hadley-krönikor i The Guardian. Har du inte läst dem ännu så gör dig själv en tjänst i jul medan alla andra är upptagna med banaliteter som att äta pepparkakor och spela sällskapsspel. Ms Freeman är inte bara påläst, brutalt ärlig utan också väldigt, väldigt rolig. Inte en helt vanlig kombo, tyvärr. The Meaning of Sunglasses ska vara en stilguide och jag har definitivt goda förhoppningar om att i alla fall min prosa kommer att vara avgjort chicare efter att ha slukat de 216 sidorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar