torsdag 8 december 2011

Jerusalem

Nu när det är jul och allt.
I dag fann jag mig till min stora förvåning för första gången i Barkaby Outlet, eller Stockholm Quality Outlet som de töntigt nog envisas med att kalla sig. Hade ett ärende i bygget bredvid och blev varmt rekommenderad att titta förbi när jag ändå var i krokarna. Det ska väl sägas först som sist att outletshopping inte riktigt är min grej, snobbig och obilburen som jag är (möjligen också korkad), men i andan av att åtminstone föreställa en hyfsat nyfiken journalist gick jag den extra milen, som den här gången var ungefär 200 meter.

Undertecknad har alltid föreställt sig outlets, förutom möjligen dem i chica Milano, som fyllda av fula grejer, trista butiker och onödigt många, onödigt ohippa människor... Icke så, visar empirin. Hope, Whyred och Acne hade alla ett förtjusande utbud, trevliga expediter (någon innerstaden är märkligt berövad i många fall) och smakfulla priser. What's not to like, liksom. Det skulle väl vara att det krävdes buss + pendeltåg + buss att ta sig dit. Kanske inte tittar in i brådrasket igen men är för närvarande väldans nöjd med mina två inköp och att ha wallraffat i förorten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar