tisdag 9 november 2010

Projektets paradoxer

Mitt senaste spontaninköp: snyggt lack med höstambitioner.

I ett närmast desperat försök att injicera lite lagom fara i mitt trygga, småborgerliga liv har jag köpt ett nytt nagellack. Innan ni helt avfärdar förra meningen som banalt effektsökeri ber jag er, mina kära läsare, dra er till minnes att jag faktiskt är allergisk. Här leker vi således med elden. Nåväl, so far so Chanel. Paradoxal som givetvis inköptes delvis för sitt namns skull, och delvis för att jag gillade Particulière i våras, är en klädsamt chic grålila nyans som expediten lögnaktigt påstod skulle passa till alla mina outfits. Lacket är inte alls så där glittrigt lila som det verkar på bilden utan en mycket mer sofistikerad och mindre Halloween-aktig nyans som passar utmärkt till alla grå/svarta/beiga plagg i garderoben. Det är också tack vare Paradoxal som jag trillade in på utmärka nackellacksbloggen All Lackered Up som definitivt är värd ett besök om man gillar polish. Lacket må har inte förändrat mitt liv ännu men troligen händer det mycket, mycket snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar