tisdag 2 november 2010

Ett litet snedsprång


Inte mindre än två koftor har förärats paljetter fastsydda med mina egna händer (och med en aningens hjälp från en symaskin). Så händigt, så hänförande, så... häpnadsväckande.

Jag vet inte riktigt vad som har hänt med mig men faktum är att jag i veckan ägnat mig åt inte bara en utan två aktiviteter som är mig fullständigt främmande egentligen. Jag pratar givetvis om att pyssla och bära paljetter. Låt oss inte spekulera för mycket om bakgrunden till denna, en smula oroväckande, personlighetsförändring men jag tror att hyllade the Gentlewomans tips ("It's lovely to indulge in a little handicraft", hävdar de och vem är jag att tvivla?) och det här inlägget från This is Glamorous kan ha spelat in. Nu hänger i alla fall två lätt uppiffade Benetton-koftor i min garderob. Det må inte vara de omsydda Chanel-outfits som dr Frances Prenna Jones pratar om i tipssektionen i magasinet ovan men jag utgår ju ifrån att plastikkirurger tjänar lite bättre än designjournalister. Och vem vet var det här kan sluta? Nästa gång kanske jag stickar mig min egen väska, som den här. Eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar