lördag 9 januari 2010

Klockan klämtar för dig

Är det här min nya klocka? Vem vet?
Kelly-klocka från Hermès.


Vissa problem bara växer om man inte tar tag i dem genast, så är det kanske med alla problem när jag tänker efter. Allt sedan mitt armbandsur blev stulet i september 2008 har jag grubblat på vilken modell jag ska ersätta det med. Ska jag köpa en likadan som jag hade (en Vivianna-klocka) eller ska jag tolka det som att universum har talat till mig och vill att jag har något annat på armen? Det må ha börjat som en skakning på nedre däck men klockfråga har på senare tid antagit astronomiska proportioner och jag tvingar alla jag möter att vara smakråd. Alla kommer med samma välmenande men lama tips: Köp den du gillar bäst. Ack! Om det vore så enkelt.

2 kommentarer:

  1. Va, är Vivianna borta? Vilken tragedi. Var blev det stulet?

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Klockan "försvann" när vi plåtade till bröllopet. Jag antar att den berömda söderandan är ett minne blott numer.

    SvaraRadera