lördag 23 januari 2010

Ett eget rum

Så här ser det inte ut där jag jobbar. Tyvärr. Jag tror att jag skulle skriva bättre om min hund låg bredvid mig på den puffen.

Formex-mässan i Älsvsjö håller ju på som bäst just nu och jag var där och snokade så smått i går. Temat var den här gången det inte helt nytänkande "kreativitet" men mina sura kommentarer kom alldeles av sig när jag steg in i den rara utställningen Kreativa rum av designern Jan Rundgren.
- Ateljétrenden ligger verkligen i tiden, den individualistiska stilen känns som en av de starkaste för närvarande. Man söker det unika i både föremål och uttryck. Miljöerna är spontant bohemiskt inredda och visar att en skapande process pågår, säger han.

Så tjusigt! Så söta grejer! Så... kreativt. Plötsligt drabbas jag av en omedelbar önskan att göra något av mitt egna (förhållandevis) trista arbetshörn. Det må så vara att det inte är världens mest originella idé att skildra kreativitet genom att bygga upp ett arbetsrum fyllt med galna prylar men vem bryr sig? Jag vill bara sätta på mig svarta bakelitglasögon, slita fram en stylish anteckningsbok och börja skriva Generationsromanen.


Det är något med kollage på skrivbordet som gör sig så bra i parallella verkligheter som utställningar. Jag vill också ha kollage på mitt skrivbord, tack! Fast var skulle det få plats? Mitt skrivbord är 70X40 centimeter.

Glasögonormar - se hit! Observera brillorna. Det verkar vara lite utav en trend i vår.


Jag har ingen som helt anledning att pyssla med pärlor varken på jobbet eller fritiden, men det ser så trivsamt ut med de små facken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar